-Mario Theissen sajtvacsort adott a magyar futam eltt (2004-es)-
Mario Theissen sajtvacsort adott a magyar futam eltt (2004-es)
A BMW motorsport igazgatja, Dr. Mario Theissen augusztus 12-n este exkluzv sajtvacsort tartott a budapesti Vadrzsa tteremben, ahol a hazai mdia meghvott munkatrsaival folytatott beszlgetst a BMW-Williams Formula-1-es versenyistllrl, a csapat jvbeni terveirl, Ralf Schumacher visszatrsrl, valamint a motorokat is rint szablyokrl, amelyeket a Nemezkzi Automobil Szvetsg a 2005-s vadban kvn bevezetni.
Az elmlt idszakban a legnagyobb vitt Jenson Button a csapathoz val visszatrsnek hre vltotta ki, aki a 2005-s esztendben Mark Webber mrkatrsaknt llhat majd rajthoz a bajnoksg futamain. Theissen azzal indokolta a csapat dntst, hogy az elkvetkezend esztendben az alakulat clja a vilgbajnoki cm megszerzse, s mivel Juan Pablo Montoya, valamint Ralf Schumacher is tvozik a grove-i grdtl, gy olyan versenyzket kvntak leigazolni, akik elg rtermettek ahhoz, hogy berjk a jelenleg nagy flnyben ll Ferrarit. "Jvre szeretnnk megszerezni a vilgbajnoki cmet, s br ez nagyban fgg a majdani erviszonyoktl, Mark s Jenson nem riad vissza a feladattl, hogy megvalstsk a terveinket." –mondta Mario Theissen r, aki rendkvli nyugalommal s fradhatatlanul vlaszolt a „zporoz” krdsekre.
Nhny httel ezeltt Ralf Schumacher menedzsmentje nyilvnossgra hozta, hogy a nmet versenyz az elkvetkezend esztendtl a Toyota alakulatt szolglja. A pilta tvozsa eltt mg mindenkppen szeretne visszatrni jelenlegi munkaadjhoz, ahol sikerrel szeretn zrni az vadot. Schumacher Indianapolisban slyos balesetet szenvedett, gy az orvosok javaslatra nem vehetett rszt a Magyar Nagydjon sem, tovbb krdses, hogy a Belga Nagydjon rajthoz llhat-e. Theissen r elmondsai alapjn a csapatnak nagy szksge lenne a nmet versenyzre, aki az elmlt idszakban nagy szerepet jtszott a versenyaut belltsainak meghatrozsban, azonban hozztette, hogy Ralf egszsge elbbre val, gy kivrjk azt az idpontot, amikor az orvosok is hozzjrulnak ahhoz, hogy ismt autba szlljon. "Az idei esztendben egsz biztosan vissza fog trni, azonban jelenleg mg bizonytalan, hogy ennek mikor rkezik el az ideje."
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg az elkvetkezend esztendben cskkenteni szeretn a kltsgeket, - amely a kiscsapatok letben maradst szolgln, gy egy-egy erforrsnak kt versenyhtvgt kell kibrnia. A motorok talaktsa, ami az lettartam nvelst szolgln, azonban komoly feladat. A motorok lettartamra vonatkoz szablyokat Theissen helyesnek tartja, mivel a kltsgeket csak ezzel a mdszerrel lehet hatkonyan cskkenteni. "A motorok lettartamnak nvelsvel teljes mrtkben egyet rtek, mivel ezltal jelents kltsgcskkens rhet el." A szkre szabott hatridt azonban mr nem helyesli. "A jelenlegi ersforrsok nem alkalmasak arra, hogy kt versenyhtvge alatt szolgljanak, s ht hnap alatt lehetetlensg megalkotni az j szablyokhoz igazod motorokat."
Korbban olyan hrek lttak napvilgot, amelyek szerint a BMW sajt csapat indtst tervezi, a Toyothoz hasonlan. Mivel az idei esztendben eddig megrendezsre kerlt futamokon nem az elvrsoknak megfelelen alakultak az esemnyek, joggal vetdik fel a krds, hogy a BMW a jvben ms csapatok motorszlltjaknt kvn kzremkdni a Formula-1-ben, vagy gyri csapatot indt a bajnoksgban. Theissen r elmondta, hogy a problmk forrsa abban keresend, hogy mg korbban csupn nhny ember tartotta kezben a csapat irnytst, jelenleg a menedzsment csoport felels az alakulat munkjnak eredmnyessgrt. A motorsport igazgat emellett azt is leszgezte, hogy a BMW nem kvn rszesedst vsrolni a Williams alakulatban. Mivel azzal sajt helyzetket neheztenk meg.
A valban jl sikerlt vacsora utn Theissen r bcszsknt kszntet mondott a megjelenteknek. A BMW-WilliamsF1 Teamnek ez a htvgje azonban nem gy sikerlt, ahogyan a nmet szakember arra szmtott. Annak ellenre, hogy a BMW erforrs mindvgig kitnen muzsiklt, Montoya negyedik, mg Pizzonia csak a hetedik helyen futott clba.
|