abforma1
abforma1
-Fmen-
 
-Forma-1-es men-
 
-Bejelentkezs-
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
-Motorsport men-
 
-Motorsport hrek-
 
-Bajnoksgok llsa-
 
-Szavazs-
-Szavazs-
Ki a kedvenc F-1-es piltd?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy ms...
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
-Hres piltk-
-Hres piltk- : -Nigel Mansell - 1. rsz-

-Nigel Mansell - 1. rsz-

Nigel Mansell - 1. rsz

Nigel Ernest Mansell 1953. augusztus 8-n szletett az angliai Birminghamben. Rajta kvl mg hrom gyermeke volt szleinek: egy fi, Michael s kt lny, Gail s Sandra. Nigel desapja, Eric replmrnk volt, m szabadidejben gokartversenyzssel foglalkozott s nagy Forma-1 rajong volt, gy gyermekei is hamar "megfertzdtek" a benzingzzel. Kzlk is leginkbb Nigel, akit az 1962-es Brit Nagydjon annyira lenygztt a futamgyztes Jim Clark teljestmnye, hogy azon nyomban elhatrozta, hogy is autversenyz lesz s - akrcsak Clark - egy napon is a Lotus kormnykerekt fogja tekerni a Forma-1-ben...

Mansellk mr Upton-on-Severnben ltek, amikor Nigel els vezetsi lmnyeit szerezte a "60-as vek elejn egy bartja kiregedett Austin 7-esvel, amit a fldeken nystltek a kiskamaszok. 1965-ben, amikor Nigel 12 ves volt rvette desapjt, hogy vsroljon meg neki egy reg gokartot, amelyet egy fnyr motorja hajtott. Eleinte csak a hz krl hajtotta a kis gpet, m 1968-ban apnak s finak az az tlete tmadt, hogy benevezik Nigelt egy versenyre Shenningtonban, Midlandsben. Mansell sszeeszkblt gokartja nem volt arra alkalmas, hogy felvegye a versenyt a gyri jrgnyokkal, gy ez az els lmny nem volt tl kellemes szmra, hiszen nagy zakval zrult. Ksbb aztn egyre jobbak lettek az eredmnyek, ahogy j motor kerlt a gpbe, majd j gokartot kapott. Els gyzelmre 1969-ben kerlt sor Turnhillben, Shropshire-ben s ez egyben a nagy ttrst is jelentette, mert innentl fogva sorozatban jttek a sikerek: 1969 s 1976 kztt htszer lett Midlands bajnoka, 1970-ben s 1971-ben Wales-i bajnok volt, 1972-ben szaki-bajnok, majd 1973-ban rvid plys brit bajnok.

Nigel 16 ves korban azzal llt desapja el, hogy hivatsos autversenyz szeretne lenni. Eric termszetesen szeretett volna "tisztessges szakmt" adni fia kezbe, gy fia rosszallsa ellenre megkvetelte tle, hogy els legyen a tanuls. Nigel kijrta ht Solihull-i mszaki egyetemet s mrnk lett belle - ez pedig ksbb elnyt jelentett szmra ahhoz, hogy megrtse a versenyautk "lelkivilgt" is s utlag nagyon hls volt apjnak, hogy erltette a tanulst. Radsul egyetemi vei alatt ismerkedett meg ksbbi felesgvel, Rosanne-nal is. Azonban ezalatt az id alatt egyre tvolabb kerlt rgi vgytl, hogy autversenyz legyen. A diploma megszerzse utn a Lucas Aerospace-nl helyezkedett el laboratriumi technikusknt s tbbek kztt zemagyagot tesztelt. Ksbb termelsi menedzser lett, majd zletkt a lgcsavaros replgpek eladsi osztlyn. De legbell sosem szaktott lmval!

1976-ban gy dnttt, hogy ideje autra vltani a gokartot. Igen m, de az autversenyzs rengeteg pnzbe kerl s desapja kerek perec kijelentette, hogy nem kpes fit ezen hobbijban anyagilag tmogatni. Nigelnek az volt a szerencsje, hogy felesge nagyon megrt s nfelldoz volt! Rosanne kzgazdszknt helyezkedett el az egyetem utn s mivel bzott Nigel tehetsgben hajland volt eltrni, hogy gyakorlatilag sszes keresetket arra tettk flre, hogy abbl Nigel aztn tudjon vsrolni egy kivnhedt Forma-Ford autt, amivel rajthoz llhatott Mallory Parkban egy versenyen. Mansell negyedik lett ezen a futamon, ami remek teljestmny volt azzal az "cskavassal".

s ennl csak mg nagyszerbb dolgok kvetkeztek: 1976-ban Mansell sszesen ht Forma-Ford 1600-as versenyen indult s ebbl tt megnyert. 1977-ben is maradt a Forma-Ford 1600-ban, de mr a teljes szezonra. Egy Javelin autban kezdte a szezont, amelyet ksbb Crossle-re vltott. Akrhogyan is, rendkvl sikeres volt: sszesen 27 versenyen 20 gyzelem - mg gy is, hogy egy slyos baleset is bernykolta az vt, amelyet jniusban szenvedett Brands Hatch-ben s amely utn az orvosok azt jsoltk neki, hogy soha tbb nem fog tudni autkkal versenyezni. A nyaksrls s a figyelmeztetsek ellenre t ht mlva jra versenyzett - mg ha a szezon htralv rszben nyakmerevtt kellett is viselnie - s megnyerte a bajnoksgot...

A kvetkez logikus lps a Forma-3 lett volna. Mansell az v sorn egy alkalommal mr tesztelt is egy Forma-3-as Lolt Snettertonban, m ahhoz, hogy valban lehzhasson egy szezont a bajnoksgban pnzre volt szksge. s ismt Rosanne trelmre... Eladtk a laksukat s breltek egy msikat helyette. Az gy felszabadult pnzbl aztn Nigel bevsrolta magt a brit Forma-3 1978-as szezonjnak t versenyre.

Szenzcis volt a felhozatal abban az vben ifj tehetsgekbl a brit Forma-3-ban: Nelson Piquet, Alain Prost, Stefan Johansson - s t verseny erejig teht Nigel Mansell is. Silverstone-ban rgtn pole pozcit szerzett, a versenyen pedig - ami esverseny volt - msodik lett. Indult mg Thruxtonban (hetedik hely), Brands Hatch-ben (hetedik), Oulton Parkban (hetedik) s Donington Parkban (negyedik). Ekkor azonban elfogyott a pnze, gy ezzel be is fejezdtt az 1978-as szezon szmra.

1979-ben aztn rmosolygott a szerencse, amikor Dave Price Forma-3-as csapata tesztelsre hvta Twickenhambe. Nigel j benyomst tett a kis csapat vezetire, gy leszerzdtettk Brett Riley csapattrsul. rdekes mdon Riley valamivel gyorsabb volt Mansellnl, m Nigel hihetetlen akaratereje segtsgvel ezt az akadlyt is lekzdtte.

A Dolomit-motorral felszerelt Forma-3-as aut a gyengbbek kz tartozott, Mansell mgis tudott vele nyerni egy versenyt Silverstone-ban. Az igazsghoz persze hozztartozik, hogy ehhez az is kellet, hogy egy sikn levgsrt kizrtk elle Andrea de Cesarist. Ezzel egytt is risi barvr volt versenyt nyerni azzal az autval s Nigel termszetesen hatrtalanul boldog volt els Forma-3-as gyzelme utn. Ezen kvl mg ktszer (Thruxtonban s Doningtonban) a msodik helyen vgzett abbl a 19 futambl amelyen elindult, m a sorsfordtt mgsem ezek jelentettk, hanem egy hatodik hely a Forma-1-es Brit Nagydj bettfutamaknt megrendezett Forma-3-as versenyen Silverstone-ban. Itt figyelt fel r ugyanis a legends Lotus csapat mg legendsabb fnke, Colin Chapman. Mly benyomst tett r Nigel vezetstechnikja s az hogy egy meglehetsen gyenge autval is remekl kzdtt. s persze az sem volt htrny, hogy angol.

Nhny httel ksbb Nigel vratlanul meghvst kapott Chapmantl egy Paul Ricard-i tesztelsre. Mansell "begygyszerezve" ment el, mert nhny nappal korbban volt egy tkzse De Cesarisszal az Oulton Park-i Forma-3-as versenyen, minek kvetkeztben zzdsokkal krhzba is kellett szlltani. A Forma-1-es teszten Nigelen kvl ms fiatal tehetsgeket is megnztek - Elio de Angelist, Eddie Cheevert, Jan Lammerst s Stephen South-t -, s vgl De Angelist versenyzsre, Mansellt tesztpiltnak vlasztottk ki 1980-ra.

Az 1980-as szezonban a tesztels mellett rszt vett kilenc Forma-3-as futamon s ngy Forma-2-esen is (a Forma-3000 eldje), de gyzelmet nem sikerlt szereznie. Az v cscspontja azonban az a hrom Forma-1-es verseny volt szmra, amelyen a Lotus-Cosworth az szmra is versenybe lltott egy autt (akkoriban ez mg megengedett volt) a kt trzspilta, az 1978-as vilgbajnok, Mario Andretti s Elio de Angelis mellett. 

Kezd lpsek a "Szguld Cirkuszban" - 1980 s 1981

Nigel 1980. augusztus 17-n debtlt a Forma-1-ben az Osztrk Nagydjon, az sterreichringen. Nem volt a legszerencssebb debtls ez: amikor Mansell autjt a rajtrcson megtankoltk, az zemanyag egy rsze mell ment - egyenesen a piltalsbe -, st meg is gyulladt. A szerelk ezt hamar eloltottk, m Nigel els s msodfok gsi srlseket szenvedett. Ennek ellenre vllalta a versenyt, s ki is tartott addig, amg a 41. krben motorja fel nem mondta a szolglatot. Pedig nagy fjdalmai lehettek...

Nigel kt ht mlva a Holland Nagydjon llhatott rajthoz, Zandvoortban, ahol a nyolcadik sorba kvalifiklta magt, m a verseny 16. krben fkproblmkkal kicsszott. A kvetkez futamon, az imolai Olasz Nagydjon balesetet szenvedett az edzsen, gy nem tudta magt kvalifiklni a versenyre.

1981-ben mr tizenhrmon indulhatott el a tizent versenybl. Az els futamon, a dl-afrikai Kyalamiban elszr rt clba - a tizedik helyen. Az Egyeslt llamokban, Long Beach-en egy tkzs kvetkeztben kiesett, majd Brazliban, Rio de Janeirban tizenegyedik lett. Buenos Airesben jabb feladott verseny kvetkezett (motorhiba), majd egy nagy siker a belgiumi Zolderben: az eredetileg 70 krsre kirt esversenyt az 54. krben piros zszlval leintettk az idjrsi krlmnyek miatt s ekkor Mansell a harmadik helyen llt Carlos Reutemann (Williams) s Jacques Laffite (Ligier) mgtt. Els pontjait a Forma-1-ben teht rgtn egy dobogs helyezssel szerezte!

A monaci idmr edzsen folytatta a remeklst: a harmadik helyen kvalifiklta magt - ez egyben legjobb idmrse is volt a szezonban. A futamon azonban a felfggeszts meghibsodsa miatt kiesett. Ezutn egy jabb pontszerz hely kvetkezett a spanyolorszgi Jaramban, majd egy hetedik hely a Francia Nagydjon, Dijonban.

Az v legnagyobb csaldst minden bizonnyal a Brit Nagydj jelentette szmra, hiszen hazai plyn nem tudta magt kvalifiklni a versenyre. Ez azonban nem az hibja volt: a Lotus egy technikai jtssal llt el a futam eltt, az gynevezett "iker-kocsiszekrnnyel", amit azonban a FISA (Federation Internationale du Sport Automobile - a FIA eldje) szablytalannak tlt, gy rviddel az idmr edzs eltt kellett visszaalaktani a kocsit s mr nem sikerlt jl felkszteni azt.

A kvetkez t versenyen - Hockenheimban, az sterreichringen, Zandvoortban, Monzban s Montrealban - Nigel sorozatban kiesett, majd az utols versenyen, Las Vegasban negyedik helyet szerzett. Els teljes szezonjt Mansell teht a tizennegyedik helyen fejezte be 8 ponttal, mg csapattrsa, Elio de Angelis nyolcadik lett tizenngy ponttal. Mansell volt azonban az, aki zolderi harmadik helyvel a csapat legjobb eredmnyt szlltotta az 1981-es szezonban.

Lotus, De Angelis, Warr, Chapman - 1982 s 1983

1982-re Chapman j csapatmenedzsert szerzdtetett a Lotushoz Peter Warr szemlyben. Mansellnek nem sikerlt j kapcsolatot kialaktania Warr-ral s az csak tovbb rontott a dolgon, hogy Warr tehetsgesebbnek tartotta De Angelist. Chapman azonban ragaszkodott hozz, hogy Mansell is kapja meg azt a bnsmdott, mint amit De Angelis s ez gy is trtnt. De Angelis ennek ellenre sikeresebb volt nla - tbbek kztt futamgyzelmet szerzett Ausztriban - s ez gyanakvv tette Mansellt. Nehezen fogadta el, hogy olasz csapattrsa valban gyorsabb, mint .

Nigelnek rossz ve volt: mindssze ktszer szerzett pontot: Brazliban a harmadik helyen vgzett, Monacban pedig a negyediken. Ezeken kvl ngy alkalommal rt mg clba: Long Beach-en hetedik lett, Hockenheimban kilencedik, Dijonban nyolcadik s Monzban hetedik. A Holland Nagydjon egy srls miatt nem indult, az sszes tbbi versenyen kiesett. Ez sszesen ht pontot jelentett Mansell szmra - s tizennegyedik helyet a vilgbajnoksgban. Ekzben De Angelis nyert egy versenyt Ausztriban, jval kiegyenslyozottabb teljestmnyt nyjtott Nigelnl s sszetettben a kilencedik helyen vgzett 23 ponttal.

A Lotus szmra nagy nehzsget jelentett, hogy hagyomnyos Cosworth motorokkal kellett az j turbk ellen kzdenik. Radsul 1982. december 16-n slyos tragdia rte a csapatot, amikor szvroham kvetkeztben vratlanul meghalt a csapat alaptja, Colin Champan.

Az istll vezetst Warr vette t, aki trgyalsokat kezdett a Renault-val turbmotorok szlltsrl. A szezon els nyolc versenyn azonban mg knytelenek voltak a Cosworth-nl maradni. Ez az eredmnyeken is megltszott: tizenkettedik hely Riban s Long Beach-en, majd diszkvalifikls Paul Ricard-on, aztn kiess Imolban, Monte-Carlban s Spa-Francorchamps-ban, s vgre egy pontot r hatodik hely Detroitban, majd egy jabb kiess Montrealban - ez volt Mansell eredmnylistja. De Angelis mg rosszabbul jrt: egyetlen pontot sem szerzett ez id alatt.

Aztn Silverstone-tl jtt vgre a turb Renault motor, valamint egy j aut, amit a Warr ltal szerzdtetett j fmrnk, a francia Grard Ducarouge ptett. Nigel azonban az idmr edzsen knytelen volt a rgi Cosworth-ot hasznlni, mert a Renault-val gondok voltak. Csak a 18. rajtkockba kvalifiklta magt. A versenyre azonban sszekaptk az autjt s pards versenyt futva - tbbek kztt ltvnyos manverrel megelzve Ren Arnoux Ferrarijt - a negyedik helyen vgzett. De Angelis motorhibval kiesett.

Hockenheimban egy kiess jtt, az sterreichringen egy tdik hely, Zandvoortban jabb kiess, Monzban nyolcadik hely s aztn az v cscspontja Nigel szmra Brands Hatch-ben! A Lotus-Renault-k kitnek voltak azon a plyn: De Angelis a pole pozciba, Mansell a harmadik helyre kvalifiklta magt! Mi tbb, msnap a versenyen is megrizte a harmadik helyet (De Angelis kiesett) s a leggyorsabb krt is megfutotta. Ez a htvge mentette meg Nigel llst a Lotusnl, ugyanis Warr korbban mr ers ksrtst rzett arra, hogy 1984-re a helyre egy brazil tehetsget - bizonyos Ayrton Sennt - szerzdtessen le. A szezon utols futamt Kyalamiban helyezetlenknt zrta, de ekkor mr biztos volt helye a csapatban a kvetkez szezonra is, s azt is elmondhatta magrl, hogy ezttal De Angelis eltt vgzett a vilgbajnoksgban: 12. hely 10 ponttal (De Angelis 17. hely 2 ponttal).

Oly kzel - s mgis tvol - az els futamgyzelem - 1984

1984 a Lotus els teljes ve volt a Reanult-val s rtheten tbbet vrtak a szezontl, mint amin 1983-ban elrtek. Az els versenyen, Riban Mansell - a harmadik sorbol indulva - a harmadik helyen autzva hibt kvetett el s kiesett. Dl-Afrikban mr a msodik sorba kvalifiklta magt, s az tdik helyen autzott, amikor a turb-vezetk meghibsodsa miatt visszaesett a 22. helyre, majd kiesett. Zolderben az ddik helyrl indult, majd kuplung problmk miatt killt a 16. krben. Imolban a kilencedik helyrl indulhatott, miutn kt tkzse is volt az idmr edzsek sorn. A versenyen fkhiba miatt a msodik krben killt.

A Francia Nagydjon, Dijonban Mansell az v egyik legjobb eredmnyt produklta - a harmadik sorbl indulva, a versenyen nagyszer csatt vvva a honfitrssal s barttal, Derek Warwick-kal, vgl a harmdik lett - m ez nem volt rmteli nap Nigel szmra. Otthon desanyja temetsre kellett mennie...

Mansell remekl edzett Monacban - msodik rajthely Alain Prost (McLaren-Porsche) mgtt. A futamon zuhogott az es s Prost a 11. krben beltkztt egy Brabhambe s visszaesett (de nem esett ki). Mansell letben elszr vezetett Forma-1-es nagydjon! Mr nem sok volt htra a versenybl, amikor - taln a krnknt 2 msodperccel gyorsabb Prost nyomsra, aki ott autzott mgtte - hibt kvetett el s nekiment a korltnak. Diadal helyett jabb frusztrl htvge...

Kanadban legalbb pontot szerzett - hatodik hely. Ezt kveten Detroitban jabb tkzs utn - Prosttal s Nelson Piquet-vel (Brabham-BMW) - kiess kvetkezett. Hiba indtottk jra a versenyt, a 25. krben, Piquet mgtt a msodik helyen autzva elvesztette uralmt az autja fltt, gy a msodik lehetsggel sem tudott lni.

A kvetkez versenyre maradtak az Egyeslt llamokban, de tkltztek Dallasba. Mansell fantasztikus volt az idmr edzsen s megszerezte plyafutsa els pole pozcijt! Csapattrsa, De Angelis indulhatott mellle. A futamon tmadta Derek Warwick (Renault) s De Angelis is, de nem brtak vele. St, Warwick a nagy igyekezetben maga hibzott s kendtt fel a falra. Aztn Keke Rosberg (Williams-Honda) tmadta. Mansell a nyoms hatsra rintt vett a falrl s tnkrement a vltja. Nhny mterrel a cl eltt llt le az aut s ekkor kerlt sor arra a hres jelenetre, amikor a mr amgy is kimerlt Nigel minden erejt megfesztve betolta autjt a clba, majd sszeesett. Ez vgl is egy hatodik helyet s egy pontot eredmnyezett neki - a futamgyzelem helyett, amihez pedig oly kzel volt. Radsul mg be kellett zsebelnie csapatfnke mltatlankodst is: Warr egyrtelmen t hibztatta s egyre fogyott a trelme...

Nagy-Britanniban, hazai plyn Nigel kiesett, majd a Nmet Nagydjon szerzett egy negyedik helyet, aztn Ausztriban jra kiesett. Warrnak pedig vgleg elfogyott a trelme: a Holland Nagydjon, Zandvoortban bejelentette, hogy a Lotus 1985-re Ayrton Sennt szerzdtette le Mansell helyre. Nigel egy pillanatra taln elveszettnek rezte magt, azonban megfordult a szerencsje: augusztus vgn szerzdst ajnlott neki a Williams csapat - az a Williams csapat, amely 1980-ban s 1982-ben vilgbajnok volt. Annak hivatalos bejelentsre, hogy Mansell a Williamshez szerzdik szeptember 10-n kerlt sor. Az akkori felfogs szerint Mansell szerzdtetse nagy kockzatvllals volt Frank Williamstl, hiszen Nigel hre nem volt tl j: tlsgosan sok autt trt ssze a Lotusnl. Semmi esetre sem volt ltalnos vlemny, hogy a jv egyik nagy sztrjrl lehet sz. Frank Williams azonban gy nyilatkozott, hogy hisz honfitrsa kitartsban s kpessgeiben - klnben nem szerzdtette volna le. Valamit megltott benne, amit msok nem...

De mg nem rt vget 1984. Zandvoortban - rossz hr ide vagy oda - Nigel a harmadik helyen vgzett. Olaszorszgban nhibjbl (13. kr - kisodrds), a Nrburgringen motorhibval (51. kr) llt ki. Portugliban Nigel "dnttt" a vilgbajnoki cm sorsrl Prost s Niki Lauda (szintn McLaren-Porsche) kztt - de nem nszntbl:

Prost az els sorbl indult, Lauda a hatodikbl. Ha Prost nyer, akkor Laudnak msodiknak kell lennie, ahhoz, hogy legyen a vilgbajnok. s Prost tvette a vezetst a kilencedik krben. Lauda viszont jtt fl. A 33. krben mr a harmadik helyen llt, viszont a msodik helyen autz Mansell fl perccel megelzte. Ezt lehetetlen behozni. Nigel azonban nhny krrel a verseny vge eltt kicsszott. Micsoda drma! Addigi plyafutsa legjobb helyezst dobta el magtl, de ezzel most senki sem foglalkozott: Niki Lauda - a nagy "reg" - a vilgbajnok! Mansell kilencedik lett a VB-pontversenyben 13 ponttal (De Angelis haramdik 34 ponttal). Taln egy szebb s szerencssebb jv ll eltte a Williams-Hondnl...

j kezdet a Williamsnl - 1985

Keke Rosberg - aki 1982-ben vilgbajnoksgot nyert a Williamsszel - nem rlt annak, hogy Mansell lesz az j csapattrsa s errl beszlt Frank Williamsnek is. Rosberg elmondta, hogy embereileg kedveli Nigelt, m szakmailag nem tartja j vlasztsnak a Williams szmra. Ezzel egytt el kellett fogadnia, hogy mgis csapattrsak lesznek...

Az 1985-s szezon els versenyn, Brazliban Nigel az els kanyarban tkztt Michle Alboretval (Ferrari) s kiesett. Portugliban a boxutcbl kellett rajtolnia, mivel rviddel a verseny rajtja eltt megsrlt a gzkar autjban. Mansell remekl futott az esversenyen s vgl feljtt az tdik helyre. A nap hse azonban Senna volt, aki els futamgyzelmt aratta.

Imolban Nigel tves adatot kapott a fedlzeti szmtgptl, ami miatt le kellett lasstania, gy csak tdik lett. Monacban ugyan az els sorbl indulhatott (a pole-bl indul Senna melll), m fkproblmk miatt vgl csak hetedik lett. Kanadban aztn egy feltnsmentes versenyen hatodik lett, aztn Detroitban - megint a msodik helyrl indulva Senna melll - hiba vezetett a 24. krig: hibzott s megint a gumifalban kttt ki.

Paul Ricard-on, Franciorszgban risi balesetet szenvedett az idmr edzsen: kidurrant a hts kereke, pedig hatalmas sebessggel a betonfalba csapdott - radsul az egyik kereke leszakadva s visszapattanva mg fejen is tallta t - elvesztette az eszmlett. Krhzba szlltottk s agyrzkdst llaptottak meg - termszetesen a msnapi versenyen nem indulhatott.

A kvetkez versenyen, Silverstone-ban azonban mr ott volt. Az idmr edzsen Keke Rosberg fellltotta a Forma-1 addigi sebesessgi rekordjt. A msnapi versenyen azonban egyik Williams-pilta sem rt clba: Mansell az tdik helyen autzott, amikor tnkrement a kuplungja.

A szezon felnl jrtunk s Nigelnek mg mindig csak t pontja volt - mikzben Rosberg mr szerzett egy futamgyzelmet (Detroit), egy msodik (Paul Ricard) s egy negyedik (Kanada) helyet. Frank Williams azonban tovbbra is bzott Mansellben s Silverstone-ban bejelentette, hogy 1986-ra is meghosszabbtja szerzdst.

Nmetorszgban Nigel szerzett egy pontot, Ausztriban nem fejezte be a versenyt, majd Hollandiban jabb hatodik hely kvetkezett. Olaszorszgban a kt Williams volt a leggyorsabb: Rosberg vezetett, mgtte Mansell. Azonban Mansell motorja elkezdett kihagyni, gy be kellett mennie a boxba javtsra. Sok idt vesztett, gy hiba futotta meg a leggyorsabb krt, nem tudott pontszer helyre feljnni.

Spa-ban Nigel a negyedik helyrl indult. Spa-i "szoksnak" megfelelen esett az es a versenyen. Az els kr vgn Senna, Prost, Mansell volt a sorrend. A kerkcserk utn Mansell az lre llt, de Senna megelzte. Aztn Rosberg tmadta, de Nigel megrizte msodik helyt a verseny vgig. Ez volt addigi legjobb eredmnye 71 futama sorn.

Brands Hatch-ben aztn megtrt a jg! Az idmr edzsek alapjn a harmadik helyrl indulhatott. A rajtnl egy pillanatra feljtt a msodik helyre Senna mg, m a brazil fkezsre knyszertette, gy Rosberg s Nelson Piquet (Brabham- BMW) is el tudott mellette menni. Azonban nhny krrel ksbb a csata hevben Rosberg s Piquet tkztek s kiprdltek elle. Rosberg egy "generl szervz" utn visszatrt a plyra - egy kr htrnyban ugyan, de pont az els helyrt harcol Senna s Mansell el. Senna jobb oldalon ment el a finn mellett. Mansell ekkor elkpeszt szemflessggel gy dnttt, hogy balrl megy be csapattrsa mell. s mkdtt! Egyszerre elzte meg Sennt s krzte le Rosberget! Innentl pedig nem hibzott: tartotta vezet pozcijt s learatta a futamgyzelmet! 1985. oktber 6-n - Forma-1-es plyafutsa els futamgyzelmt, radsul hazai kznsg eltt!

s ha egy "zlet" beindul... A dl-afrikai Kyalami-ba politikai okokbl nem ment el a Renault, a Ligier, a RAM s a Zakspeed; Alan Jones (Lola-Hart) pedig betegsg miatt maradt tvol. Mansell nem kvnt politizlni, egyszeren versenyezni jtt ide s megszerezte a pole pozcit. A versenyen Prost s Rosberg is kemnyen tmadta, m mindkettejket maga mgtt tudta tartani. Vgl nyert Rosberg s Prost eltt!

Az utols versenyen, az ausztrliai Adelaide-ben Nigel a msodik helyrl indult, Senna mgl. A versenyen meg akarta elzni a brazilt, m sszekoccantak - mindketten kiestek, Rosberg pedig nyert. Nigel a hatodik helyen vgzett a vilgbajnoksgban 31 ponttal (csapattrsa, Rosberg harmadik lett 40 ponttal), a lnyeg azonban az volt, hogy ebben az vben vgre rrezhetett milyen futamot nyerni s mgis csak bizonytotta, hogy kpes r!

Balszerencss versesg Prosttl - 1986

1986 rettenetes tragdival kezddtt a Williams csapat szmra: Frank Williams s egyik munkatrsa, Peter Windsor egy Paul Ricard-i tesztelsrl tartott hazafel egy brelt autval. Williams vezetett s elkvetett egy hibt. Az aut tbbszr egyms utn megprdlve landolt a mezn. Mg Windsor karcolsokkal megszta, addig Williams nagy rat fizetett: nyaktl lefel megbnult. Mr az is csoda volt, hogy egyltaln letben maradt slyos gerincsrlse ellenre.

A csapat vezetst Patrick Head vette t s termszetesen mindenki rendkvl elsznt volt, hogy a krhzban fekv Frank Williamsrt megnyerik az els - Brazliban rendezett - versenyt. Nigel j csapattrsa a brazil Nelson Piquet volt, miutn Rosberg a McLaren-Porschhoz szerzdtt. Piquet ekkor ktszeres vilgbajnok volt (1981, 1983) s ennek megfelelen jobban csengett a neve, mint Mansell. A Rio de Janeiro-i verseny a kt barzil, Piquet s Senna (Lotus-Renault) presztzscsatjt hozta. Az idmr edzsen Senna szerezte meg a pole-t, Piquet indult mellle, Mansell pedig a harmadik rajtkockba szorult. Nigel az els kanyarban nekikoccant Sennnak s kiesett. Senna versenyben maradt, m elvesztette a vezetst Piquet-vel szemben. Nelson knyelmesen nyert s Frank Williamsnek ajnlotta a gyzelmet.

A spanyolorszgi Jerez-ben ismt Senna s Piquet indult Mansell ell. A versenyen aztn Senna megelzte Piquet-t s Mansell is csapattrsa el kerlt. Mansell ksbb Sennt is megelzte, m mellette meg elhzott Prost. Hrom krrel a verseny vge eltt Nigel - immr friss gumikkal egy kerkcsere utn - visszaelzte egy francit, majd Sennt is utolrte. Az utols mtereken egy mindent eldnt elzsre sznta el magt. Mansell Senna mell is rt, m 0,014 msodperces elnnyel a szmtgp a brazilt "ltta" gyztesnek

Imolban motorproblmkkal kiesett - Alain Prost (McLaren-Porsche) nyert Piquet s Gerhard Berger (Benetton-BMW) eltt. Monte-Carlban Prost nyert csapattrsa, Rosberg s Senna eltt - Mansell a negyedik lett.

1986. mjus 15-n egy La Castellet-i tesztelsen jabb csaps sjtott le a Forma-1-re: Nigel egykori csapattrsa, az igen nagy tehetsgknt szmon tartott Elio de Angelis hallos tesztbalesetet szenvedett. Noha sosem voltak igazn kzeli bartok - st, voltak srldsaik is - a hr termszetesen nagyon megrzta az egsz Forma-1-es vilggal egytt Mansellt is. A kvetkez futamon, Spa-ban Mansell rte is versenyzett...

A Belga Nagydjon Nigelnek Prost, Piquet s Senna volt a legnagyobb ellenfele. Prost kiesett a futamgyzelemre eslyesek sorbl, amikor megsrlt az autja s be kellett iktatnia egy extra boxkillst. Ekkor Piquet vezetett Senna s Mansell eltt. Aztn Nigel megelzte Ayrtont a La Source-ban. Ksbb azonban hibzott a Buszmegllban s Senna ismt el kerlt, st mg az egyik Ferrari is. Piquet-nek ell felrobbant a motorja. Mansell vgl a boxban elzte vissza a barzilt, s noha utna Senna vgig nyoms alatt tartotta, nem engedte ki a gyzelmet kezei kzl - a gyzelmet, amit Elio de Angelis emlknek ajnlott.

Kanadban folytatdott Nigel remeklse: megszerezte a pole-t, majd a versenyen - miutn visszaelzte az t korbban megelz Rosberget - diadalmaskodott. Mansell ekkor 27 pontjval a msodik helyen llt a vilgbajnoksgban a 29 pontos Prost mgtt s a 19 pontos csapattrs, Piquet eltt.

Detroitban Senna indult az lrl, Mansell mellle. A versenyen azonban Nigel megelzte a brazilt, s gy tnt, hogy folytatdik a sikersorozat. m ekkor Mansell autjban tnkrement a fk. A versenyt ugyan folytatni tudta, de egyre lassult s Senna utn Jacques Laffite (Ligier-Renault), Prost s Michle Alboreto (Ferrari) is megelztk, gy annak is rlt, hogy az tdik helyen clba tudott gurulni.

La Castellet-ben a Paul Ricard plyt nmileg talaktottk De Angelis halla ta, amikorra oda rkezett a mezny a Francia Nagydjra. Senna szerezte meg a pole-t, m a msodik rajtkockbl indul Mansell megelzte a rajtnl. Miutn Senna kicsszott De Cesaris olajn, Prost bizonyult a legkemnyebb ellenflnek. Alain azzal kerlt Mansell el, hogy csupn egyszer ment ki kerkcserre, mg Nigel ktszer. m a brit nem hagyta magt. Kilenc msodperccel volt lemaradva Prosttl, amikor visszatrt a plyra s j gumijain gyorsan ledolgozta htrnyt, majd az 59. krben a clegyenesben megelzte a francit. Innentl kezdve pedig nem engedte ki kezbl az jabb gyzelmet. sszetettben Prost mr csak egy ponttal vezetett Nigel eltt.

Brands Hatch-ben, hazai plyn Mansellnek termszetesen csak egyetlen clja lehetett: nyerni s tvenni a vezetst a vilgbajnoksgban. Erre jk is voltak a kiltsai az idmr edzs utn, amikor is megszerezte a pole-t Piquet, Gerhard Berger (Benetton-BMW) s Senna eltt. Prost csak az tdik volt. A verseny rajtjnl tmegbaleset trtnt, melyben Laffite lbt trte s krhzba kellett szlltani. j rajtot rendeltek el, amelytl Piquet jtt el a legjobban s megelzte Mansellt. A 23. krben aztn a brazil elkvetett egy apr hibt, ami lehetsget adott Nigelnek, hogy visszaelzze. Ekkor k ketten mr messze jrtak a tbbiektl - a verseny csak rluk szlt. Piquet prblta visszaelzni Mansellt, de nem tallt rajta fogst. Jttek a boxkillsok, m Nelson ezek sorn sem tudott elzni. St, a verseny vgre Nigel le is rzta ktszeres vilgbajnok ldzjt s vgl hat msodperces elnnyel nyert. Hazai plyn, hazai kznsg eltt letben elszr tvette a vilgbajnoki pontversenyben a vezetst - ngy ponttal elzte meg Prostot! Mellesleg 18 ponttal volt sikerekben gazdag csapattrsa eltt...

A Nmet Nagydjon elterjedt a hr, hogy Mansellt megkrnykezte a Ferrari, s ennek volt is alapja, hiszen az angolt tett egy ltogatst a maranelli csapatnl. A bizonytalan helyzetet jelezte, hogy a Honda hivatalos sajttjkoztatn bejelentette, hogy 1987-ben motorral ltja el a Lotust s tovbbra is a Williamset, m utbbi csapatnl mg csak Piquet szerzdse volt biztos a kvetkez szezonra.

A versenyen Nigel a harmadik helyrl indulhatott, m a rajtnl visszaesett a hatodik helyre. Ksbb, amikor megelzte Ren Arnoux-t (Ligier-Renault), feljtt az tdik helyre, majd amikor Rosberg s Prost autjbl a verseny vgn kifogyott az zemanyag, a harmadikra. Ezttal szerencsje volt s Piquet valamint Senna mgtt clba rve ht pontra nvelte elnyt a vilgbajnoksgban Prosttal szemben.

1986. augusztus 10-n elszr tartottak Forma-1-es versenyt a Vasfggny mgtt - ez volt az els Magyar Nagydj idpontja. A htvgn bejelentettk, hogy Mansell a kvetkez vre is meghosszabbtja szerzdst a Williamsszel - pedig a hrek szerint a Ferrari tbb pnzt ajnlott neki. De a Williams-Honda jobb aut volt s Nigel nyerni akart.

Az els Magyar Nagydjra Mansell a negyedik helyen kvalifiklta magt Senna, Piquet s Prost mgtt. A rajtnl Nigel megelzte Prostot s Piquet-t, m ksbb mindketten visszaelztk. Prost aztn 17. krben kiesett, gy Mansell ismt dobogn volt, de nem tudott beleszlni a kt brazil csatjba, amelyet vgl Piquet nyert. Nigel htrnya tbb, mint egy kr volt csapattrsa mgtt a futam vgre s ez gyanra adott okott az angol szmra. Valban kiderlt, hogy mg a tartalk autt - amely Piquet- volt s vgl ebben is lt a versenyen - is jobban felksztettk, mint Mansell gpt. Pedig Nigel vezette a vilgbajnoksgot...
Mg a Magyar Nagydj utn s az ott trtntek ellenre is vezette, m mr nem Prost kvetkezett utna, hanem Senna (ht pont lemaradssal) s Piquet (nyolc pontos htrnnyal).

Ausztriban a mdia botrnyra hesen vrta a Williams csapatot, m csaldniuk kellett: Nigel - angol gentleman-hez mltan - nem kezdett srdoblsba Piquet vagy csapata ellen. Csak az eltte ll versenyekre akart koncentrlni, nem a mltra. Az idmr edzsen tdik lett, m ezen a versenyen hullottak a favoritok: Senna, Piquet s Mansell is motorhibval esett ki, ami megnyitotta az utat Prost gyzelmhez s ahhoz, hogy jra feljjjn a msodik helyre a vilgbajnoki pontversenyben - mindssze kt pont htrnyban Nigelhez kpest.

Monzban meglepetsre Teo Fabi (Benetton-BMW) indulhatott az lrl s Prost - kevsb meglep mdon - a msodik helyrl. Mansell a harmadik rajtkocka volt. Azonban a rajtnl mind Fabinak, mind Prostnak gondjai akadtak - gy az olasz a mezny vgrl, a francia pedig a boxutcbl vghatott neki a versenynek. Mansell ezzel az lre kerlt, de nem sokig, ugyanis a mellle rajtol Berger megelzte az indulsnl. A 7. krben Nigel visszaelzte az osztrkot, m nem sokkal ksbb, mr csapattrsa, Piquet loholt mgtte, aki nem is kegyelmezett neki s elment mellette. Ez is lett a vgeredmny Nelson Nigel eltt, mgttk pedig Stefan Johansson (Ferrari) s Rosberg. A vilgbajnoki pontversenyben immr a kt Williams vezetett: Mansellnek t pont elnye volt Piquet-vel szemben.

Portugliban Senn volt a pole, m a msodik helyrl indul Mansell mr az els kanyarban eltte volt. Vgl sszessgben sima versenye volt, melynek sorn Prostot s Piquet utastotta kzvetlenl maga mg a msodik illetve harmadik helyre. Senna autjbl kifogyott az zemagyag, s ezzel matematikaliag is kiesett a vilgbajnoki eslyesek sorbl: maradt Mansell, Piquet s Prost, akik kzl mg mindig Nigel vezetett - tz pont elnnyel csapattrsa, s tizeneggyel Prost eltt.

Mexikvrosban Mansell a harmadik helyrl indulhatott Senna s Piquet mgl, m gondok tmadtak a vltjval a rajtnl, gy mire elindult az egsz mezny elment mellette. Vgl a verseny sorn elre kzdtte magt az tdik helyre, de ezrt a gyakorlatban az akkor rvnyben lv "tizenegy-legjobb-eredmny" szably miatt nem kapott pontot (minden pilta sszpontszmba csak az v sorn megszerzett tizenegy legjobb eredmnye szmtott bele - s nem az sszes). A gyztes Berger volt Prost s Senna eltt, Piquet pedig a negyedik helyen vgzett. A dnts az v utols versenyre, Adelaide-re maradt.

Aztn egy pillanat alatt szertefoszlott az lom... Mansell megszerezte a pole-t Ausztrliban s mindent megtett a vilgbajnoki cmrt, amit egy pilta megtehetett. Hiba. A harmadik helyen autzott - s ez a vilgbajnoki cmhez elg lett volna - amikor majd" 300 km/h-s sebessgnl az egyik gumija defektet kapott s knytelen volt a plya szlre gurulni. Prost megvdte vilgbajnoki cmt, Nigelnek pedig kt pont htrnyban hozz kpest a msodik hely jutott. Viszont megverte sokra takslt csapattrst s sokak szerint ebben az vben mutatta meg elszr igazn, hogy benne van a vilgbajnoki cm lehetsge - ez volt az ttrs esztendeje szmra, igazi lpilta lett. Radsul az a tny, hogy az utols futamon nhibjn kvl vesztette el a vilgbajnoki cmet, tbb szimpatiznst, szurkolt szerzett neki a tovbbiakra, mint addig brmelyik gyzelme. Nigel Anglia kedvence, hse lett.

jabb Mansell-drma a vilgbajnoki cmet eldnt futamon - 1987

Az 1987-es szezon is Rio de Janeirban kezddtt - s Mansell szmra nem sokkal jobban, mint az elz vekben. Hiba indulhatott az els rajtkockbl, motorproblmkkal visszaesett a hatodik helyre. Alain Prost (McLaren-Porsche) nyert Nelson Piquet s a francia j csapattrsa, Stefan Johansson eltt.

Imolban Piquet nem llhatott rajthoz, mert az edzsen olyan nagy balesetet szenvedett, melyben agyrzkdst kapott. Mansellnek viszont ezttal nem volt gondja - megelzte Ayrton Sennt (Lotus-Honda) s nyert a brazil s Michle Alboreto (Ferrari) eltt.

A kvetkez futamon, Spa-Francorchamps-ban jra Nigel volt a pole s az els rajttl jl is jtt el, m a versenyt lelltottk Philippe Steriff (Tyrrell-Ford) balesete miatt. Amikor a mezny jra indult Senna szerezte meg a vezetst, Mansell pedig rtapadt. Kt forrfej, elsznt versenyz ha tallkozik... Ez trtnt most is: a jval gyorsabb Nigel megprblta kls ven megelzni Ayrtont, ezt pedig a brazil nem hagyhatta - tkzs, kiess mindkt versenyz szmra. Az gynek a boxutcban is volt folytatsa, Mansell ugyanis visszarkezve azonnal a Lotus boxa fel vette az irnyt, ahol torkon ragadta s megfenyegette Sennt. A brazil ksbb azt nyilatkozta, hogy Mansell hibja volt, hogy pont ott s gy akart elzni - annyival gyorsabb volt, hogy brhol mshol megtehette volna. Mindenesetre ez a McLaren malmra hajtotta a vizet, k ugyanis gy ketts gyzelmet arattak Prost s Johansson rvn. Piquet szintn a kiesk kztt volt.

Monacban Mansell pole-t szerzett ugyan az idmrn, m Senna autjban mr ott dolgozott az j "csodatechnika", az aktv kerkfelfggeszts - s ennek megfelelen nagy elnyben volt a techniks plyn: knnyedn meg is nyerte a verseny Piquet s Alboreto eltt. Mansell kiesett, s a verseny utn tdik volt a vilgbajnoksgban Prost, Senna, Johansson s Piquet mgtt.

Detroitban Nigel indult ismt az lrl s vezetett a 34. krig, m ekkor grcst kapott a lba s szp lassan visszaesett az tdik helyre. Senna ismt nyert Piquet s Prost eltt. A Williamsnek lzasan kellett dolgoznia a sajt aktv felfggesztsn...

Franciaorszgban, Paul Ricard-on Nigelnek tkletes htvgben volt rsze: elbb pole pozci, majd egy sima rajt-cl gyzelem. S kvetkezett a Brit Nagydj, amely mindig inspirlta s ahol mindig jl szerepelt - gy tnik nem azok kzl a versenyzk kzl val volt, akit nyomasztottak a hazai kznsg elvrsai. Ezttal Silverstone volt a verseny helyszne s Mansell franciaorszgi gyzelme utn mr negyedik volt a vilgbajnoksgban - de gy, hogy kzte s a vezet Senna kztt mindssze hat pont volt a klnbsg.

A viszony kzte s csapattrsa kztt finoman szlva nem volt felhtlen: most, hogy Nigel a szezon addigi hat futambl tn a pole pozcibl indulhaott, Piquet rezte gy, hogy a csapatban a htrnyos helyzet. Silverstone-ban azonban a brazil indulhatott az lrl, Mansell pedig mellle. Rluk, kettejkrl szlt a verseny - mint ahogy egyre inkbb a vilgbajnoksg is. A rajtnl Prost mg eljk tudott kerlni egy remek indulssal, m a francia McLarenjt rvid id alatt mindkt Williams gond nlkl elzte meg - az len Piquet, mgtte Mansell. Egyrtelmen az autjuk volt a legersebb a gyors Silverstone-i aszfaltcskon.
A verseny 35. krben Nigel kerkcserre sznta el magt, Piquet viszont gy dnttt, hogy megkockztatja boxkills nlkl vgigfutni a versenyt. Miutn Mansell visszatrt a plyra 28 msodperc volt a lemaradsa csapattrshoz kpest, m nla volt a friss gumik jelentette elny. A krds az volt, hogy ez az elny elg-e arra, hogy ledolgozza a htrnyt. Elg volt! Nigel innentl kezdve megszllottknt leggyorsabb krt leggyorsabb krre halmozott s hrom krrel a futam vge eltt teljesen utolrte Piquet-t. Ha pedig utolrte, akkor mr ki is cselezte s klasszis mozdulattal elment mellette! Piquet-nek innentl kopott gumijaival nem volt visszatrs, Nigel pedig a szzezres tmeg hatalmas, eufrikus nneplse kzepette els helyen szelte t a clvonalat lete egyik legnagyobb versenyn!
Hatalmasat lpett elre ezzel a vilgbajnoksgban is: immr msodik volt - holtversenyben csapattrsval s mindssze egy ponttal elmaradva a mg mindig vezet Senntl, aki ezen a versenyen harmadik volt ugyan, de krt kapott mindkt Williams-Hondtl!

Hockenheim kvetkezett, ahol Mansell volt jra a pole, m a 25. krben - a msodik helyen autzva Prost mgtt - motorhiba miatt feladni knyszerlt a versenyt. Nem jrt jobban Magyarorszgon sem, ahol jra az lrl rajtolt, m most egy kerkcsavar meglazulsa miatt nem fejezhette be a futamot. Ami mg ennl is rosszabb volt szmra: mindkt alkalommal Piquet nyert s ezzel tvette a vezetst a bajnoksgban Senna eltt. A hungaroringi verseny utn Nelson elnye 15 pont volt Nigellel szemben.

Ausztriban aztn Mansellnek sikerlt javtania valamelyest: nyert Piquet eltt. Ezzel egytt egyre ersebben tartottk magukat a pletykk a brit mdiban, hogy Piquet jobb elbnst kap a Hondtl (lltlag a japn gyr valamirt jobban kedvelte a brazilt Mansellnl), s a kivtelezsrl szl vlekedseket csak erstette, amikor Piquet Monzban aktv felfggesztst kapott az autjba - s nyert - mikzben Mansell csak harmadik lett "hagyomnyos" autjval.

Id kzben a Honda egy msfajta botrnyrl is gondoskodott: bejelentettk, hogy 1988-ban a Williams helyett a McLarennek fognak motort szlltani - noha eredetileg mg szerzdsk volt erre az vre Frank Williams csapatval.

Portugliban vgre Mansell autjban is ott volt az aktv felfggeszts, m a 13. krben elektronikai hibval killni knyszerlt. Prost nyert Berger (Ferrari) s Piquet eltt. Nelson elnye egyre nagyobb volt: ekkor mr 18 pont a msodik helyezett Sennval s 24 a harmadik helyen ll Mansellel szemben. Mg ngy verseny volt htra a szezonbl.

Nigel mindent megtett utols eslyrt: Spanyolorszgban, Jerezben Piquet indulhatott ugyan a pole-bl, m Mansell a rajtnl megelzte s aztn sima rajt-cl gyzelmet aratott, mikzben csapattrsa visszacsszott a negyedik helyre. Ezzel - na s azzal, hogy Senna csak tdik lett - Nigel feljtt a pontverseny msodik helyre, de htrnya mg mindig 18 pont volt Piquet-vel szemben s mr csak hrom verseny volt htra.

A kvetkez futam a Mexiki Nagydj volt. Mansell indult az lrl, de a rajtot elrontotta s Berger vgott az lre Thierry Boutsen (Benetton-Ford), Piquet, Prost s Mansell eltt. Nem sokkal ksbb Prost s Piquet tkztek, melynek kvetkeztben a francia kiesett a versenybl - s vgleg szertefoszlottak vilgbajnoki remnyei 1987-re. Piquet visszaesett a mezny vgre, kzben az len pedig Boutsen s Berger is feladni knyszerlt a versenyt mszaki hiba miatt, gyhogy Mansell vezetett. Piquet nagy versenyt futott s egyre csak jtt fel. Mr a negyedik helyen autzott, amikor a 26. krben Derek Warwick (Arrows-BMW) autja felrobbant s le kellett lltani a versenyt. Az j rajt utn az a szisztma lpett letbe, mely szerint sszeadjk a futam els s msodik szakasznak ideredmnyeit s ennek alapjn hirdetnek gyztest. Piquet agresszven az lre vgott, m Mansellnek nem kellett emiatt izgulnia. A verseny els szakaszban 45 msodperc volt az elnye csapattrshoz kpest, s ezt bajos lesz a brazilnak ledolgoznia. Nem is tudta, gy Nigel megnyerte a versenyt Piquet s Riccardo Patrese (Brabham-BMW) eltt. Az utols kt verseny eltt Nigelnek mg volt eslye megnyerni a vilgbajnoksgot, az azonban - miutn Prost utn Senna is kiesett a versenyen - vgleg eldlt, hogy a Williams-Honda kt piltja kzl kerl ki a gyztes!

Suzukban elszr rendeztek versenyt 1987-ben, s ezrt cstrtkn is beiktattak egy szabadedzst, hogy a piltk jobban megismerkedhessenek a plyval. Mansell szmra ez az ismerkeds a lehet legrosszabbul sikerlt... Az egyik krben - rtalmatlan helyzetben, m tbb, mint 200 km/h-s sebessgnl - kitrt az autja htulja s hatalmasat bukott. Olyan szerencstlenl csapdott be a gumifalba, hogy slyos gerincsrlst szenvedett. Termszetesen a versenyen nem indulhatott el - pedig Piquet a 46. krben mszaki hibval kiesett -, st, a zrfutamot, az Adelaide-i Ausztrl Nagydjat is otthoni karosszkbl kellett nznie. Nelson Piquet harmadszor is vilgbajnok lett, Mansell szmra pedig jabb msodik hellyel s jabb szerencstlen epizddal zrult le egy v. Radsul 1988-ra nem voltak tl jk a kiltsok, hiszen a gyri Honda motorok helyett a Williamsnek be kellett rnie a gyenge s megbzhatatlan Judd hajtmvekkel.

 

Legyen ez a kezdlapod

 
-Naptr-
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
-Id-
 
-Szavazs-
-Szavazs-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
-A Hnap Krdse-
-A Hnap Krdse-
-Visszatr-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, taln mr jvre-
-Igen, de mg lenyom nhny vet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, taln...-
-Nem valszn-
-Inkbb maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

-abforma1 frum-

Tovbb a frumhoz...

 

Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal