abforma1
abforma1
-Fmen-
 
-Forma-1-es men-
 
-Bejelentkezs-
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
-Motorsport men-
 
-Motorsport hrek-
 
-Bajnoksgok llsa-
 
-Szavazs-
-Szavazs-
Ki a kedvenc F-1-es piltd?

-Kimi Raikkonen-
-Felipe Massa-
-Fernando Alono-
-Lewis Hamilton-
-Giancarlo Fisichella-
-Heikki Kovalainen-
-Jenson Button-
-Rubens Barichello-
-Nick Heidfeld-
-Kubica vagy ms...
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
-Hres piltk-
-Hres piltk- : -Didier Pironi-

-Didier Pironi-

Didier Pironi

1977 novemberben az Elf-Tyrrell Team bejelentette, hogy Didier Pironi az 1978-as szezonban Patrick Depallier csapattrsa lesz. Ken Tyrrellnek dntenie kellett Stuck s Didier kztt meglepetsre nem a tapasztalat, hanem a testi adottsgok alapjn dnttt. Tyrrell elutastja a hrihorgas bajort, s a 008-as vezetlst Pironi foglalja el. Ken nagyon is emlkezett az Elf-es pilta, Didier 1972-es teljestmnyre, amikor gyztt a Monacoi Forma 3 Grand Prix-n. Ezen kvl megszerezte az Eurpai Forma 2 Bajnoksg harmadik helyt is. (Ren Arnoux s Eddie Cheever mgtt). PIRONI alaposan rcfolt azokra a nzetekre, miszerint nem ntt fel a Forma 1-hez.

A FORMA 1 ELTT

gy kezdte, mint sok ms fiatal src, akit elbvlt a szgulds lmnye: 1971-ben beratkozott egy versenyzi iskolba, Le Castellet vrosban. Kt v mlva tette be szekrnybe az els jelentsebb trfet: egy Elf kormnyt. Ksbb egy Renault R-12-essel Didier egy olyan megerltet versenyt is teljestett, mint a hagyomnyos Tour de Corse. A kzti autkkal hamarosan szaktott, inkbb az egylseseket szerette. A versenyztrsakkal ellenttben az ELF konszern tmogatst arra hasznlja, hogy sajt csapatot szervezzen. Autkat vsrol, s belp a Renault formulba. Richard Dallest asszisztencija mellett a szezon vgn jabb kupt emelhet a feje fl a francia bajnok. Ez felkelti az ELF figyelmt s a benzin nagyhatalom segtsgvel bekerl a Renault Super formulba. Az tdolgozott Martini Mk. 18-assal versenyezve a szezonban 12-szer llhatott fel a dobog tetejre. Azt hiszem nem kell mondani, ki lett a francia bajnok. A Le Mans-i versenyen 1976-ban egy Porsche 936 turbo-val a 19. helyen rt clba. Egy vvel ksbb a Renault szneiben trfea helyett sajnos csak egy szolid roncshalmazt tudott felmutatni. A r kvetkez vben viszont a Jassaud-Pironi pros az Alpine Renault-val gyzni tudott a Le Mans-i versenyen, j plyarekorddal. A becenevk (apa s fia) picit taln tlzs volt, annyi bizonyos, hogy a kt pilta kzti korklnbsg 15 v volt. 1976 vgn Pironi egy Chevron BMW-t tesztel, vgl az F-2-t veszi clba, a Martini csapatban kezd versenyezni. Csak gy mellkesen indul formula 3-ban is, s gyz a Monaco-i futamon. Ez a verseny presztzskrds, ugyanis majdnem mindegyik pilta, aki itt nyerni tudott, elbb vagy utbb bekerlt a Forma 1-be. Pironi mindssze fl vet vrt erre.

TYRRELL

Az els F1-es idnyben Pironi agresszv vezetsi stlusval tnt ki. Minden egyes pozcirt rendkvl kemnyen harcolt. A versenyztrsaknak persze nem tetszett ez a kmletlen vezetsi stlus, s nem ppen a leghzelgbb jelzkkel lttk el: olyan beceneveket szerzett magnak, mint hazardr meg rlt. A kpessgeit azonban senki nem vitatta, s amikor a Renault 1979-ben meg akarta szerezni, a Tyrrell nem engedte el, mivel ktves szerzdse volt vele. A Renault vgl Arnoux-t kaparintotta meg, Pironi pedig maradt a brit csapatnl. Az 1978-as szezonban a Tyrrell-Ford 008-as kerl bevetsre, amelyben az amerikai Karl Kempf kifinomult elektronikai eszkzkkel ltott el, krlbell ezek lehettek a mai telemetriai mszerek eldei. A szezon nem indult a remnyei szerint. Az idmrn 23., mg csapattrsa a 10. rajtkockbl indulva egyenletes teljestmnnyel a dobogra rkezett Andretti s Lauda mg, mg Didier csak a 14. lett. A kvetkez, lete msodik Forma 1-es versenyn Brazliban azonban mr pontszerz lett egy hatodik helyezssel. A verseny eltt megkapta azt az j erkfelfggesztst, amit csapattrsa, Patrick Depailler mr az elz futamon is hasznlt. Ennek ellenre az idmr edzseken vgig Patrick volt a gyorsabb, Pironinak csak a 19. rajtkocka jutott, mg Depailler a 11. helyrl rajtolhatott. Pironinak jcskn volt dolga, ha elrbb akart kerlni. A verseny els felben Jacques Laffitte-tal s az akkor bemutatkoz Arrows csapat piltjval, Riccardo Patresevel csatzott. m Patrese s Laffite gumijai elkoptak, s Didier feljtt a 6. helyre. Nem sokkal ksbb azonban megprdlt, s be kellett jnnie a boxba, hogy a kerkfelfggesztst megvizsgljk. Szerencsre a sok kiesnek ksznheten ezzel nem vesztett helyet s lete msodik futamt mris pontszerzssel nnepelte. A kvetkez lloms a Dl-Afrikai Kyalami, ahonnan szintn egy ponttal trt haza. Monacban a kitn tdik helyet rte el, egy Ricardo Patresevel vvott prbajban, amit meg is nyert. Ezen a versenyen Depailler gyztt. Monzban sikerlt elszr megvernie az idmrn Depaillert, de sajnos nem tudta a helyzeti elnyt kihasznlni, mivel a rajt utn tmegbaleset trtnt, amelynek mindkt Tyrrell ldozatul esett. Az 1978-as szezonban sszesen ht pontot tudott begyjteni. Didier gy kommentlja az els F1-es vadjt: A Renault s Ken nem tudtak megegyezni az tigazols feltteleiben. Ken ragaszkodott az n ktves szerzdsem kitltshez. De ez nem a vilg vge. Ez volt a tanulvem, amivel azonban nem lehetek teljes mrtkben elgedett. A Tyrrell 008 nem volt ugyan a legjobb konstrukci, de nmely versenyen tbbet is nyjthattam volna. 1979 nem tartozott a legsikeresebb vei kz egyrszt azrt, mert nznie kellett, hogy megy a Renault szekere, msrszt pedig sz szerint a tllsrt kzdtt. Kyalami-ban 200 km/-s sebessg mellett eltrtt a jobb hts kerk felfggesztse, s hatalmasat bukott, melynek eredmnye egy totlis roncshalmaz lett. Csodval hatros mdon Pironinak a haja szla sem grblt. Hans-Joachim Stuck, aki megllt, hogy segtsen neki, ksbb ezt mondta: gy mszott ki a roncsbl, mint egy fnix a hamubl. A Belgiumi Zolderben llt elszr a dobogra Scheckter s Laffite mgtt. A Monaco-i GP-n Didier a hetedik rajtpozciba kvalifiklta magt. Ezen a versenyen (is) rendkvl agresszven vezetett: elbb sz szerint eltakartotta az tbl Depaillert, majd a 20. krben megprblta Laudt kifkezni a Mirabeau kanyarban, de elszmtotta magt, beleszaladt a Brabham-be, s a korlthoz csapdott. A kvetkez sokkra nem kellett sokig vrni. A Francia Nagydj idmrjn Dijon-Prenois plyn 230 km/-s sebessgnl kitrtt az egyik kereke. Az aut kt darabra szakadt. A roncsbl ismt pen szllt ki. A versenyben viszont nem volt szerencsje, ott a felfggeszts trse lltotta meg. Zandvoortban Didier egy biztos harmadik helyet vesztett el, ezt megint a trtt felfggesztsnek ksznhette. Montrealban kt ponttal gyarapodott, majd a szezont USA-ban, Watkins Glen plyn egy remek harmadik hellyel fejezte be, miutn Jarier s Daly a msik kt Tyrrellel nem fejeztk be a versenyt.


LIGIER

Kt Tyrrell-es v utn Didier tbb ajnlatot is kapott (Lotus, Brabham, Ligier), s br a brit csapatok ajnlatai gretesebbnek tntek, 1979 oktberben Didier mgis a Ligier-t vlasztotta, Laffite (aki 79-ben a 4. helyet rte el a VB-n) mellett, mint msodik szm pilta. Egyszeren jobban rzem magamat francia csapatban nyilatkozta. Nagyon elsznt volt. Az els, Argentin Nagydjon mindssze 2 tizeddel volt lassabb, mint Laffite, s a harmadik helyrl vghatott neki a versenynek, de mg az els krt sem volt kpes megtenni, motorproblmk miatt. Laffite a 30. krben fejezte be a versenyt, szintn motorhiba miatt. Brazliban mr a msodik rajtrcsrl indult, de mr a negyedik krben be kellett jnnie a boxba, mert meglazult a hts stabiliztor. A javts a 21. helyre vetette vissza, de Didier kpes volt felkzdenie magt a 4. helyre. Belgiumban mr pnteken is jl mentek neki a dolgok, hiszen volt a msodik leggyorsabb Alan Jones mgtt. Szombaton esett az es, s senki sem tudott javtani az idejn. Vasrnap szeles, de szraz id volt. A dleltti bemelegt edzsen Pironi csapattrsnak motorja tnkrement, gy a Ligier szerelk ennek a kicserlsvel tltttk a dlelttt. A startot Pironi kapta el a legjobban s azonnal az lre llt. Egy darabig Jones mg tartotta vele a lpst, aztn folyamatosan leszakadt. Pironi tkletes stlusban vezetett s megkezdte a lekrzseket is. A vgre csak a kt Williams pilta, Alan Jones s Carlos Reutemann maradt vele azonos krben. A vgn mg ezt is megtehette, hogy a kopott gumik s a gyengl motor miatt lelasstson, de gy is 47 msodperccel gyztt Jones eltt! Ma nagyon egyszer volt nyilatkozta. Az enym volt a legjobb aut, s ez a legfontosabb. A Monaco-i Nagydjon sikerlt megszereznie az els pole position-jt. A versenyen is vezetett, amikor a sebessgvltja kezdte kidoblni a 3. fokozatot. Az 55. krben ppen a kaszin trnl jrt, amikor ez ismt megtrtnt, s Pironi ennek kvetkeztben egy pillanatra elvesztette uralmt a Ligier felett, nekicsapdott a palnknak s elgrblt autjnak a kerkfelfggesztse s defektet is kapott. A montreali versenyt nagy vrakozs elzte meg, Piquet s Jones harcban llt a vilgbajnoki cmrt, azonban k ketten a rajt utn rgtn karambolt okoztak. Az jraindtott versenyen Piquet a tarlk autjnak a motorja azonban megadta magt. Pironi szinte az egsz verseny alatt vezetett, de mivel kiugrott a rajtnl, megbntettk, gy csak harmadik lett. Mr a szezon vge eltt vilgos volt, hogy nem marad a Ligier-nl. Az azonban mindenkit meglepett, amikor hivatalosan bejelentette tlpst a Ferrarihoz. Sokan nem rtettk: a Ferrarinak 1973 ta ez volt a leggyengbb szezonja, radsul a mg ismeretlen, kell tapasztalatokkal nem rendelkez turbmotorok kitaposatlan tjra lpett.


FERRARI

1980 oktberben fogadta Enzo Ferrari s Mauro Forghieri, lehetsget kapott nhny tesztkrre Fioranoban a rgi T5-ssel. Hogy mirt ment Ferrarihoz, hagyta a Ligier-t? maga ezt mondta: a Ferrarinl nem lesz els szm versenyz, hanem mindkt sofr egyenl eslyekkel fog indulni. A francia, aki folykonyan beszlt olaszul, a Ferrarinl tlttt els vben nem igen kprztatott el senkit, de Mauro Forghieri konstruktr nagyon meg volt a szereplsvel elgedve. A szezon a Ferrari szmra ritka pechesen indult: Long Beach totlkosz, mindketten kiestek, Didier a benzinadagol hibja miatt, Villeneuve pedig a fltengely trse miatt. Brazliban szintn nulla pont, Villeneuve a turbfeltlt meghibsodsa miatt esett ki, Didier a 19 krben Prost Renaultjval tkztt. A harmadik, Argentin Nagydj sem hozott sikereket, jra kiestek, Didier motorhibval, Villeneuve kardntengely elfradsa miatt. Imolban vgre felcsillant a remny: Villeneuve a pole-ban, az gyorsasga s harcossga sokat gr volt, azonban vgl Didier szerzett kt pontot, miutn Gilles tlspekullta magt a gumivlasztskor.
Zolder, a fekete htvge. Pnteken az Osella mechanikust Giovanni Amadeot ttte el Carlos Reutemann Williams-e, slyos srlseket okozva neki. Ez az incidens vezette a szerelket oda, hogy a munkakrlmnyeik javtsrt tntessenek. Miutn felsorakoztak a clvonalnl, a versenyt nem lehetett elrajtoltatni. Mi tbb, nhnyan ki is szlltak az autkbl, szolidaritst vllalva a szerelkkel. t perc mlva vget rt a demonstrci, ekkor a versenyszervezk hibt kvettek el, az autkat visszakldtk melegteni, pedig mg nem trt vissza minden versenyz a demonstrcibl. risi kosz keletkezett. Nmelyek elindultak, msok ott maradtak a rajtrcson. Ahogy egy kr megttele utn az els autk visszarkeztek, Derek Ongaro, a FISA kpviselje, a motorok tlmelegedsnek veszlytl tartva hirtelen elrajtoltatta a meznyt. Ez is hiba volt, hiszen mg nem llt mindenki a rajtrcson, st egyes szerelk mg a plyn tartzkodtak. Egyikk, Dave Luckett, az Arrows echnikusa ppen Patrese autjval foglalatoskodott, mikzben a versenyzk kerlgettk ket, m Siegfried Stohrnak ez nem sikerlt, s htulrl belement Patrese autjba, s a technikusnak slyos srlst okozott. Br a plyn segtk tucatjai, mentsk, s egyb jrmvek voltak, a versenyt mgsem lltottk le. Vgl az els kr utn Pironi s Alan Jones blokkoltk le a futamot. A megismtelt rajt utn Pironinak sikerlt vezet helyre kerlnie, m fkproblmk miatt meg kellett elgednie a nyolcadik hellyel. Giovanni Amadeo, az Osella szerelje htfn hunyt el a verseny utn. Az 1982-es szezonkezds politikai sznezet volt. A versenyzk s a FISA kzti ellentteket az n. super-license (vezeti engedly) bevezetse sztotta. A versenyznek muszj volt szerzdst ktnie a csapattal, s ezt bejelentenie. A versenyzk nem nztk j szemmel, sokan nem rtk al (Pironi, Lauda, Villeneuve). Lauda s Pironi vezetsvel a versenyzk szvetsge GDPA kihagytk a cstrtki szabadedzst. A verseny miatt a FISA elnapolta a trgyalst. Sajnos, a Ferrarik az gretes tesztek ellenre sem hoztk az redmnyt. Elbb Villeneuve turbmotorja mondta fel a szolglatot, majd Didier esett ki a msodik helyrl. A verseny utn Pironi, Prost, Laffite, Giacomelli, Patrese s Villeneuve 10 000 dollr bntetst kapott a 81-es zolderi blokd miatt, a tbbiek 5000 dollrt. Csak Jochen Mass s Teo Fabi (Lauda szerint: a jellemtelen kutya) szta meg bntetlenl. Ezutn Didier rtestette a FISA-t, hogy a versenyzk egyenrtk partnernek tekintik magukat. Vgl Didier feloszlatta a GDPA-t s jat alaptott - PRDA (Professional Racing Drivers Association). Amelynek az volt a feladata, hogy nagyobb mrtkben szerezzen rvnyt a versenyzk rdekeinek. gy a PRDA nagyban hozzjrult ahhoz, hogy a rajtrcs ismt teljes legyen.

Az Argentin Nagydj politikai okok miatt elmaradt, gy a csapatoknak ngy hetk maradt az imolai futamra. Az Imolai futam eltti szerdn Didier megnslt, a 29 ves Catherine Bleynie-nek fogadott rk hsget. A Brazil GP utn egy hnappal kizrtk a gyztes Nelson Piquet-t s a msodik helyezett Keke Rosberget. Az indok: az autjukat a futam utn feltltttk olajjal s vzzel, hogy elrjk a minimlis slyt. Hogy ezt a jvben elkerljk, az FIA hozott egy olyan dntst, hogy az autkat a verseny utn azonnal lemrik, nem lehet hozznylni. Erre fellngoltak az ellenttek a brit (FOCA) s a nemzetkzi (FISA) csapatok kztt. A FOCA szerinti ez nem felelt meg a Concorde egyezmnynek, ezrt felszltottk a hozzjuk kzel ll csapatokat, hogy bojkottljk a versenyt. Ezt az ATS s Tyrrell csapatok kivtelvel meg is tettk, gy mindssze 14 aut sorakozott fel az imolai rajtrcson! Amikor a versenyen Villeneuve vezetett, beszltak neki, hogy kmlje az autt, aki ennek megfelelen vezetett. Pironinak mgtte kellett volna maradnia, ennek ellenre nhnyszor megelzte, de Villeneuve az elzst mindig visszaadta. Didier-nek verseny kzben tbbszr is felmutattk a SLOW felirat tblt, de figyelmen kvl hagyta, s amikor verseny utn szemre vetettk, ezt mondta: "a SLOW azt jelenti, hogy lassts, figyelj, nem pedig azt, hogy elzsi tilalom van. Az utols krben ugyanis meglepetsszeren leelzte csapattrst, nem hagyvn a kanadainak lehetsget a visszaelzsre. Villeneuve gy rezte, megloptk, kifosztottk. Megeskdtt, Pironival tbb nem beszl, s gy fog ellene harcolni, mintha ms-ms csapatban lennnek. A belgiumi idmrn a "mindenron pole pozciban lenni" -vgy hajtotta Villeneuve-t. A lassan halad Mass a baloldali gyors nyomot akarta meghagyni a kzeled Ferrarinak, m ugyanabban a pillanatban Villeneuve jobbrl akart elmenni mellette. Az tkzs utn a Ferrari a levegbe replt, majd tbbszri megprdls utn a fldhz csapdott, Gilles Villeneuve mg aznap este meghalt. Pironi alig ocsdott fel ebbl a sokkbl, mris belekeveredett egy msik hallos kimenetel balesetbe, igaz vtlen volt: a kanadai futam pole pozcijban lefulladt a Ferrari motorja. A hts sorokbl rajtol olasz Riccardo Paletti elnzte az ll autt, s kb 200km/- s sebessggel htulrl belerohant. Kt ra mlva halt bele srlseibe a montreali krhzban.
Hockenheim, szombati idmr edzs: Alain Prost a Renaulttal ppen a bemelegt krn volt, amikor a sr vzfggny mgl felbukkant Pironi a Ferrarival, s belerohant. Prost gy ltta: Htulrl jtt nekem, s jobb oldalon replt el mellettem. A Ferrari szinte merlegesen dobott fel engem a levegbe. A Ferrari hromszor prdlt meg a levegben, 250 m tvolsgban trt darabokra, mint Villeneuve autja Zolder-ben. A segtsg szinte azonnal megrkezett. Pironi elszr franciul, majd angolul kiltozott: vegyetek innen ki!. Lbtrssel szlltottk krhzba, s t ra mlva operltk meg. Brmilyen vszes informcik is szivrogtak ki a lba amputcijrl, a verseny utni szerdn mr eltvozott a krhzbl. Hockenheimben Villeneuve helyettese, Patrick Tambay nyert. Didier-nek a verseny eltt 39 pontja volt, mg a msodik helyezett Watsonnak csak 30, Keke Rosbergnek viszont csak 23, s ksbb 42 ponttal lett vilgbajnok, mghozz gy, hogy az idny folyamn mindssze egyszer tudott nyerni! Tbbszri operci utn Didier ismt megjelent a boxban. Egyelre mint nz. Visszatrse krl sokat spekullt. A francia AGS csapat krte segtsgt, s Didier tbbszr tesztelt is nluk, mghozz meglehetsen jl, olyannyira, hogy szerzdst is ajnlottak neki. Trgyalt Guy Ligier-vel is, aki lehetv tett nhny kondcis tesztet szmra. Az j Ligier JS 27-es kormnynl a csapat els szm piltjhoz, Arnoux-hoz megkzelt idket futott. gy tnt, a francia visszatrse pillanatok krdse csupn.

EPILGUS

Pironi azonban nemcsak a gyors autknak lt, elcsbtottk a gyors csnakok is. Mg lbadozsa alatt tagja lett az olasz Abbate csapatnak, amely Lamborghini motorokat hasznlt. 1985-ben mr az Offshore kategriban llt rajthoz. Pironi egyre jobban beleszeretett a csnakversenyzsbe, sajt csapatot hozott ltre Team Leader nven, s benevezett a vilgbajnoksgba. A csapat sikeres volt, s Pironi gy dnttt, egyelre nem tr vissza a Forma 1-be, mg a 87-es szezont motorcsnak-versenyzssel tlti. A Ligier csapatbl ismert Jean-Claude Gunard kzremkdsvel megptik a Colibri nev csodacsnakot, amelyet kt tizenkt hengeres Lamborghini motor reptett a vzen. A Colibri rendkvl gyors volt, viszont tbb ms versenyz vlemnye szerint nagyon veszlyes is volt egyben. 1987 aug. 23-n, egy httel azutn, hogy a Pironi-Gunard-Giroux tri megnyerte a Norvg Nagydjat, a brit partok kzelben katasztrfa trtnt. A Colibri 160 km/-s sebessggel hastotta a vizet, amikor egy tankhaj keltette hullmon felugrott a levegbe, majd ott tfordulva esett vissza a vzre. Itt tudni kell, hogy a versenyzk ltalban a csnakban llva teljestik a versenyt, Pironinak a lba a balesete miatt viszont nem brta volna a hullmokon ugrl csnak okozta megterhelst, gy k ms versenyzkkel ellenttben ltek a csnakban, mi tbb, le voltak szjazva. Mg ms hasonl esetekben a csnak legnysge a vzbe esik, nekik a felborult csnaktest alatt eslyk sem volt a megmeneklsre.

Didier Pironi

Szletett 1952 mrc. 26
Elhunyt 1987 aug. 23
Jelenltek: 72
Startok szma: 70
Gyzelmek: 3
Dobogs helyezsek: 13
Pole pozcik: 4
Leggyorsabb krk: 5


 

Legyen ez a kezdlapod

 
-Naptr-
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
-Id-
 
-Szavazs-
-Szavazs-
-Melyik a kedvenc F1-es csapatod a 2008-ban?-

-Ferrari-
-BMW Sauber-
-Renault F1-
-WilliamsF1-
-Red Bull Racing, Torro Rosso-
-Toyota-
-Honda Racing-
-Super Aguri-
-Force India-
-McLaren-
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
-A Hnap Krdse-
-A Hnap Krdse-
-Visszatr-e valaha Montoya az F1-be?-

-Igen, taln mr jvre-
-Igen, de mg lenyom nhny vet a NASCAR-ban-
-Majd egyszer, taln...-
-Nem valszn-
-Inkbb maradjon a NASCAR-ban!-
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

-abforma1 frum-

Tovbb a frumhoz...

 

Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal